ALLMÄNNA BOKNINGS- OCH AVBOKNINGSVILLKOR FÖR HOTELL KORPOSTRÖM
Bokningsvillkor
Välkommen till vårt hotells bokningsvillkor. För att garantera en kundvänlig upplevelse vill vi se till att våra kunder är medvetna om regler och skyldigheter kring bokningar. Nedan förklaras de huvudsakliga villkoren som vi tillämpar för alla bokningar, om inte annat avtalats.
Bokning och bekräftelse
I samband med bokningen ska namn, kontaktuppgifter, ankomst- och avgångstid, betalningssätt och eventuellt annan information relaterad till bokningen anges.
Bokningen binder hotellet när den har bekräftats muntligen, skriftligen eller t.ex. via e-post och när ett bokningsnummer mottagits. Observera att hotellet har rätt att ställa villkor för bokningen, såsom en bokningsavgift eller det faktum att betalningen garanteras med kreditkort.
In- och utcheckning
Rummet är tillgängligt kl. 15.00 på ankomstdagen och måste lämnas senast kl. 11.00 på avresedagen. Avvikande in- och utcheckningstider måste avtalas separat.
Om det reserverade rummet inte är tillgängligt vid avtalad incheckningstid och du har fått en bokningsbekräftelse från hotellet är hotellet skyldigt att utan extra kostnad ordna ett boende som så långt det är möjligt matchar hotellets standard.
Avbokningsregler och utebliven ankomst
Avbokning ska göras senast två dagar före ankomstdatum. Hotellet har rätt att debitera kompensation för de första 24 timmarna, inklusive skatter och andra tilläggstjänster som överenskommits med bokningen, om bokningen avbokas eller kunden inte anländer.
Hotellet har rätt att debitera för en oanvänd bokning priset för en dag inklusive skatter, samt alla andra bekräftade tilläggstjänster relaterade till bokningen. För tidig utcheckning före det överenskomna datumet kan också orsaka ändringar av det bekräftade rumspriset.
Betalningsmetoder
Vi accepterar de vanligaste betalkorten. Hotellet är inte skyldigt att acceptera utländsk valuta, checkar eller kredit-/betalkort, om inte särskilt överenskommits. Om bokningen inte har betalats i förskott måste den betalas kontant eller med kreditkort vid ankomst till hotellet. Hotellet har rätt att dra av bokningsavgiften från kreditkortet som förskottsbetalning, om så avtalats. Avgiften bestäms av hotellet och dras av från den slutliga räkningen.
Ordningsregler
Våra kunder förväntas följa de allmänna ordningsreglerna. Störande beteende kan resultera i omedelbar borttagning från hotellet, utan möjlighet till återbetalning.
Ansvar för beställarens fastighet
Värdesaker är kundens ansvar, såvida de inte har lämnats separat i hotellets förråd. Hotellet ansvarar inte för skada eller förlust av fordon på parkeringsplatsen eller värdesaker inne i dem.
Skadeersättning
Som vår kund är du ansvarig för alla skador som orsakats av dig avsiktligt eller av oaktsamhet (såsom rökning eller användning av en elektronisk cigarett i rummet), som du eller dina gäster eller dina husdjur orsakar på rummet eller andra lokaler på hotellet, för att möblerna eller utrustningen där, och till andra kunder på hotellet eller deras egendom.
Skadeståndsskyldighet bestäms enligt de allmänna principerna om ersättning för skada.
Ytterligare information
Om du har några frågor om bokningsvillkoren eller behöver mer information om din bokning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Tack för att du valde oss att vara en del av din resa!